|
TARIEVEN Op deze pagina vindt u een overzicht van de huurprijzen voor het gebruik van de zaal en de drankprijzen. Onderstaande tarieven zijn van toepassing voor reservaties vanaf 01/05/2024. Zoals reeds vermeld op de pagina "INFORMATIE" worden voor de Idegemse verenigingen gunsttarieven voorzien, in de vorm van een korting van 30 €/dag. 2. Indien meerdere activiteiten op dezelfde dag worden georganiseerd in de parochiezaal wordt de hoogste prijs aangerekend. 3. Het waterverbruik is inbegrepen in de huurprijs. Het verbruik van elektriciteit en aardgas wordt apart aangerekend. Het gebruik van tafels, stoelen, bestek, borden, glazen, keukenmateriaal, etc. is eveneens vervat in de huurprijs. 4. Het kuisen van de zaal gebeurt verplicht door vrijwilligers van de V.Z.W. Het kuistarief wordt aangerekend aan kostprijs, zijnde momenteel 10 € per persoon per uur. Vaatwerk, glazen, gasfornuis, toog en 4-deurs frigo dienen door de huurder te worden gekuist. Er wordt gevraagd om na het gebruik van de zaal de stoelen en de tafels terug te plaatsen zoals bij de aanvang van de verhuring. Bij verhuringen voor vergaderingen en kooklessen dient de huurder er zelf voor te zorgen dat de zaal proper wordt achtergelaten. 5. Het persoonlijk materiaal dient door de huurder dezelfde avond terug worden meegenomen. De parochiezaal dient ten laatste om 5u00 's morgens ontruimd te zijn. Bij diefstal of beschadiging door derden van materiaal meegebracht door de huurder kan de V.Z.W. niet aansprakelijk worden gesteld. 6. Breuk van glazen of keukenmateriaal zal worden aangerekend volgens de prijzen vermeld in de tarievenlijst. Gebroken keukengerei en glazen dienen op de vensterbank aan de toog te worden geplaatst. 7. Keukenhanddoeken dienen door de huurder zelf worden meegenomen. 8. Afvalverwerking: het is van ABSOLUUT belang om alle restfracties goed te sorteren. In de keuken worden 3 vuilnisbakken voorzien voor restafval, PMD en GFT. Achter de toog staat 1 vuilnisbak voor restafval. Er zal in elke vuilnisbak 1 zak worden voorzien. De huurder voorziet ook zelf vuilniszakken voor restafval en PMD indien nodig. De volle toegebonden zakken dienen na afloop van de activiteit te worden geplaatst aan de achterkant van het gebouw. Daar staan ook plastic bakken om het glas (lege flessen, bokalen etc.) te plaatsen. Papier en karton dient te worden verzameld en aan de toog te worden gelegd. Gebruikte oliën en frituurvet dienen door de huurder zelf worden meegenomen. Géén etensresten bij het restafval! 9. De billijke vergoeding voor de polyvalente zaal (oppervlakte 276 m2) voor "tijdelijke activiteiten met drank" is in de huurprijs begrepen. Voor "tijdelijke activiteiten met dans" dient de huurder zelf in te staan voor het betalen van de billijke vergoeding. Ook de eventuele SABAM-vergoeding dient door de organisator zelf te worden geregeld. Zie de pagina "DOCUMENTATIE" voor de links naar de websites van beide instanties. 10. In de parochiezaal is het rookverbod van toepassing. Zowel aan de voor- als achterzijde van het gebouw is een asbak voorzien. Gelieve er wel op toe te zien dat de buurtbewoners géén lawaaihinder ondervinden. De huurder is tevens gebonden aan het gemeentelijk reglement op het nachtlawaai (gaat in vanaf 22u00) en is hiervoor verantwoordelijk tegenover de politie. 11. De zaal wordt niet verhuurd voor fuiven, dit wegens herhaalde problemen in het verleden. 12. Er is mogelijkheid tot huur van een barbecue voor 25 €. Deze heeft als afmetingen 1 m. x 0,5 m. en kan u bekijken via de pagina "FOTO'S" (album Materiaal). De barbecue dient na gebruik grondig te worden gereinigd en terug worden ingeolied (met olijf- of maïsolie). Bij reservatie dient op voorhand 100 € te worden betaald als waarborg. Indien het barbecuetoestel niet in de oorspronkelijke staat wordt achtergelaten zal dit bedrag integraal worden aangerekend (huur toestel 25 € + 75 € reinigingskosten)! De reiniging kan eventueel daags nadien gebeuren volgens afspraak met de zaalverantwoordelijke. Resten van houtskool e.d. dienen door de huurder terug te worden meegenomen. 13. Er is mogelijkheid tot huur van 8 partytafels met hoezen (zwart en bordeaux) voor 25 €. 14. Er is mogelijkheid tot huur van een beamer voor 25 €. De specificaties kan u hier bekijken. Bij reservatie dient op voorhand 150 € te worden betaald als waarborg. 15. Het voorschot (40 € voor Idegemse verenigingen / 300 € voor privéverhuringen) zal worden verrekend bij de facturatie na afloop van de gebruiksovereenkomst.
De zaaltarieven (in volledige vorm) zijn tevens te downloaden in PDF-formaat door te klikken op de afbeelding: De drankprijzen zijn van toepassing vanaf 01/01/2025. Deze kunnen worden aangepast aan de marktprijzen. De aangerekende prijzen zijn steeds deze welke van toepassing zijn op de dag van de verhuring, niet deze op de dag van het afsluiten van het contract. Voor activiteiten waarbij drank wordt verkocht is het dus aangeraden om de actuele drankprijzen te consulteren alvorens uw verkoopprijzen te bepalen. Er wordt op gewezen dat er een verplichte afname is van bieren en frisdranken. Aperitieven, wijnen, sterke dranken (enkel toegestaan in privé-kring) en versnaperingen worden door de huurder zelf meegenomen. Bij het niet naleven hiervan kan voor een volgende activiteit de verhuring worden geweigerd. Dranken die niet op de vaste stocklijst voorkomen kunnen op verzoek worden besteld. Niet-volledig verbruikte bakken dienen echter door de huurder worden meegenomen en zullen volledig worden aangerekend. Indien vaten bier gewenst zijn kan u dit best ook aanvragen vermits deze niet steeds op voorraad zijn. Gelieve hiervoor uw verzoek minstens anderhalve week op voorhand door te mailen of telefonisch mee te delen aan Peter (0474/44.08.33). Wegens beperkte stockageruimte wordt wel gevraagd om een minimum aan bijkomende dranken aan te vragen. Er zal dan daags voordien een vat worden aangesloten door de drankverantwoordelijke zodat de koeling optimaal is bij aanvang van de verhuring. Geopende grote flessen worden volledig aangerekend. Dit geldt ook indien een vat werd aangestoken dat echter niet volledig werd opgebruikt. Indien gebruik wordt gemaakt van de 4-deurs frigo dient deze na gebruik te worden geledigd en gereinigd (indien dit niet werd uitgevoerd wordt een vergoeding van 25 € aangerekend). Het leeggoed dient terug in de bakken te worden geplaatst. Complete bakken leeggoed worden na afloop van de verhuring in de gang van het toilet geplaatst. De glazen dienen te worden afgewassen en terug op de bestemde plaats te worden gezet. De stockopname van de aanwezige dranken zal vóór en ná de activiteit worden verricht door de drankverantwoordelijke van de V.Z.W. Bij vergaderingen van Idegemse verenigingen dient gebruik te worden gemaakt van het drankformulier dat u kan downloaden op de pagina "DOCUMENTATIE". Voor dergelijke verhuringen zijn afzonderlijke dranktarieven van toepassing. Dit formulier dient door de huurder zelf te worden ingevuld en wordt na afloop van de activiteit z.s.m. doorgemaild (info@diecrone.be) of afgegeven aan de drankverantwoordelijke (Peter Dehenau, Driesstraat 83 - 9506 Idegem).
___________________________________________________________________________________________________________________
|
(prijzen exclusief BTW: BTW op alcoholische dranken: 21% - BTW op non-alcoholische dranken: 6%) |